tisdag 19 juni 2012

Nyinköp



Först två böcker jag hittade på myrornas i Falun, Neil Gaimans Neverwhere och Sirens, en samlingsvolym med noveller. Var inte överdrivet förtjust i första boken jag läste av Neil Gaiman, American Gods, men tänkte jag skulle ge honom en till chans och hoppas Newerwhere faller mig mer i smaken. Läser inte så mycket noveller, så tyckte Sirens passade bra av den anledning, och sedan gillade jag den gröna flickan på framsidan.

Sedan köpte jag Erin Morgensterns The Night Circus på en bokhandel i Strömstad, som en belöning för en genomförd jobbintervju och en lång bilresa dit. Har läst mycket gott om den på flera bokbloggar så hoppas på att jag ska gilla den också.

2 kommentarer:

  1. 1) Vill också ge Gaiman en ny chans och läsa Neverwhere, trots att jag inte föll för hans Stardust.
    2) Hoppas med att du kommer tycka om The Night Circus - som jag tror är ännu bättre på originalspråk - för den är väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1) Får hoppas det går bättre en andra gång :)

      2) Det hoppas jag med!

      Radera