onsdag 13 augusti 2014

Zombiebesvikelse


Det lät så lovande:

Every morning, Melanie waits in her cell to be collected for class. When they come for her, Sergeant Parks keeps his gun pointing at her while two of his people strap her into the wheelchair. She thinks they don't like her. She jokes that she won't bite. But they don't laugh.

Jag fick dock inte klart för mig vad för typ av bok det var, och av den anledningen blev jag gruvligt besviken. Jag tänkte snarare x-men än zombier när jag lästa beskrivningen och förväntade mig en helt annan typ av bok. Därmed inte sagt att boken i sig direkt var dålig, den hade absolut sina bra delar, karaktärerna var intressanta och historien spännande. Men det var inte min typ av bok. Det är bara att inse att jag och zombier inte går ihop, och att World War Z snarast var undantaget som bekräftade regeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar