tisdag 6 september 2016

Kort om två: Mystiskt försvinnande samt monstergruppsterapi


En brittisk folkgrupp hyr ett hus på landet för att i lugn och ro spela in en skiva i lugn och ro. Skivan blir deras genombrott, men samtidigt försvinner sångaren i bandet spårlöst. Ett antal år senare försöker man nysta i vad det var som hände den där sommaren.

Gillade boken och jag gillade sättet den berättas på, där vi får ta del av flera olika personers minnen från den tiden. Miljön som beskrivs är fascinerande och även om tempot inte är jättehögt så blir det aldrig tråkigt att läsa. Hade önskat mig ett mer klargörande slut, men det är en smaksak vad man föredrar misstänker jag.

En terapigrupp med folk som överlevt övernaturliga attacker eller liknande händelser. Det låter så intressant på pappret men blev inte riktigt som jag hade väntat mig. Långt ifrån dåligt, men inte riktigt vad jag hade velat läsa. Ganska spännande historia ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar