söndag 4 juli 2010

Nej, nu ger jag upp


Försökt ta mig igenom Cornelia Funkes bok Bläckhjärta ett bra tag nu. Men det går inte. Jag hatar den. Det är ingen jättedåliga bok som så, men jag tycker inte om historien för fem öre, jag skiter i hur det går och vad som händer med karaktärerna. För min del kunde de lika gärna gå och dö så jag slipper resten av historien.

Synd, såg fram emot att läsa den här, trodde den skulle vara bra och det lät lovande. Men det visade sig vara fel. Och jag klarar inte av att läsa vidare, utan ger nu upp och forsätter med något annat. Efter 334 lästa sidor lär ju inte historien bli så mycket bättre. Varför ens försöka ta sig igenom något man hatar, när det finns så mycket bra böcker?

2 kommentarer:

  1. Har du läst 334 sidor?! Haha, förr hade jag jääättesvårt för att sluta läsa en bok även om den var superkass, men nu har jag precis som du börjat intala mig att det finns alldeles för många bra böcker för att slösa tid på de dåliga ... :)

    SvaraRadera
  2. Hoppades på att den skulle bli bättre... Men det är som du säger, varför slösa tid på dåliga böcker när det finns så många bra. Det gäller bara att hitta dem.

    SvaraRadera