tisdag 21 december 2010

Laddat inför jul & nyår


Spenderar jul & nyår hemma hos mina föräldrar. Sju böcker fick följa med hem i väskorna:

The Fellowship of the Ring - J.R.R. Tolkien
The Two Towers - J.R.R. Tolkien
The Return of the King - J.R.R. Tolkien
Iron Council - China Miéville
Locke Lamoras lögner - Scott Lynch
Galileo's Dream - Kim Stanley Robinson
Svärdet och spiran - Ken Follet

Var en sväng på bilioteket idag och lånade på mig ytterligare några:

Mästaren och margarita - Michail Afanasevic Bulgakov
Belägringen: Malta 1565: en våldsam tid - en plats för hjältar - James Jackson
Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón
Svenska kulter - Anders Fager
Drottningens juvelsmycke - Carl Jonas Love Almqvist
Stolthet och fördomar och zombier - Seth Grahame Smith & Jane Austen
Flicka möter pojke - Ali Smith

Funderar nu över om det räcker under de drygt tre veckor jag ska vara här eller om jag borde låna några till när jag ändå är inne i stan i morgon... (Med det i åtanke att jag troligen inte kommer läsa hälften av dem ändå, och att det i värsta fall finns fullt med böcker i mina föräldrars bokhylla som jag inte läst...)

UPPDATERAT: Blev en tur in till stan idag också (2010-12-22) och ytterligare några böcker:

Dansa på min grav - Aidan Chambers
Månsystrar - Brunonia Barry
Lämna mig inte - Stig Sæterbakken
Roma: en roman om den eviga staden - Steven Saylor

Så nu ska jag väl klara mig ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar