onsdag 29 december 2010

Läsplaner 2010 - så gick det

I början av året (februari & mars) kom jag på idén att göra upp en läsplan inför året. I början gick det bra. Sedan tröttnade jag. Kan väl delvis bero på att en del av de böcker jag läste visade sig vara dåliga och jag kände mig tvingad att läsa ut dem enbart för att de stod på min lista. Men framförallt handlar det nog om att jag är en lustbetonad läsare. Det funkar inte att planera min läsning, ibland vill jag läsa vissa böcker, andra gånger något helt annat. Så jag kommer nog hålla mig ifrån att formulera någon form av läsplaner framöver, såvida de inte är korta planer på ett par få böcker. Det kanske går att genomföra... Tänkte dock försöka ta mig igenom ett par av böckerna som är kvar på listan under nästa år, som jag faktiskt känner att jag fortfarande skulle vilja läsa:

- Grundläggande genetik - Mikael Fant
- Kyrkogårdsboken - Neil Gaiman
- Den röda grevinnan - Yvonne Hirdman
- Hjärtat som vapen - Björn Ranelid
- Locke Lamoras lögner - Anne B. Ragde
- Snow Crash - Neal Stephenson
- Boktjuven - Markus Zusak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar