tisdag 14 juli 2015

Planerad sommarläsning



De utvalda har stått i bokhyllan länge, får se om det till sist blir av att läsa den. Jag har hört mycket gott om den, får hoppas den lever upp till förväntningarna. Clockwork Angel är något av en chansning (ogillade karaktärerna i The Mortal Instruments och gav upp efter halva tredje boken), men den fanns på biblioteket och har ett snyggt omslag så fick följa med hem. Emperor of Thorns, Ancillary Sword,The Broken Kingdoms och Half a War är avslutande eller fortsättande böcker i serier jag gillat hitills. The Incorruptibles vet jag inte så mycket om, men fått en bra känsla av det lilla jag läst om den så hoppas den är bra. The Darkest Part of the Forest har jag höga förväntningar på, gillar annat som Holly Black har skrivit. Får se hur mycket läsning det faktiskt blir, lite annat än att sitta inne och läsa vill jag nog göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar