torsdag 30 september 2010

Abercrombie som lösning på lässvackan?
















Fått hem lite nya böcker i veckan ifrån Bookdepository. Har ju egentligen en del att läsa redan hemma, men böcker kan man aldrig få för många. Och sedan fick jag ju sista lönen ifrån sommarjobbet i veckan, och den måste ju investeras i något bra.

I övrigt har det gått segt med läsningen de senaste. I helgen skiftade jag mellan Night Watch och Twelve, vilka båda utspelar sig i Ryssland, om än i olika tidsepoker och innehåller vampyrer i någon form. Men ingen föll mig direkt i smaken, och det var inte alltför svårt att lägga dem ifrån mig, och söka sig till något annat. Började så i Santa Olivia, vilken först verkade lovande, bara för att sakta in och kännas långdragig. Börjat i Before They Are Hanged nu och hoppas den ska lyckas fånga mitt intresse bättre. Och en bok som börjar med citatet "We should forgive our enemies, but not before they are hanged" måste väl vara bra? Snygg är boken i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar