onsdag 16 mars 2016

Omläsning: Oepiska dödsfall


Mindes Dust of Dreams som bättre än vad jag upplevde att den var när jag läste om den nu, men det beror nog på att jag såg den och efterföljande bok som en helhet. Men det här är mycket uppbyggnad till sista boken och det bidrar kanske till det. Samtidigt är det i mångt och mycket ett avslut för vissa och mycket av det känns abrupt. En karaktär vi följt länge som helt plötsligt går och dör, en död som är helt meningslös. Men det är samtidigt så mycket bättre än förra boken, och att läsa om hur dödsfallet i förra boken påverkar våra karaktärer här, det är nästan så jag blir tårögd. Har ställt in mig på ett episkt avslut i nästa bok, som är den sista i serien, och hoppas på att den är lika bra som jag minns den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar