tisdag 8 mars 2016

Två bra serieavslut

 

Black Heart är fortsättningen på White Cat och Red Glove, och en bra avslutning på serien. Kändes inte alls seg på samma sätt som jag bitvis upplevde att Red Glove var och Cassel kändes inte alls så passiv. Också skönt med en ungdomsbok där det faktiskt känns som om saker och ting står på spel och att saker faktiskt har konsekvenser. Det är ingen solskenshistoria, men det är bra.

Emperor of Thorns är en bok som det tog mig ganska lång tid att läsa. Jag läste hälften, sedan la jag undan den ett par månader och jag minns inte varför. Förstod det inte alls när jag tog upp den, för det här var en riktigt bra avslutning på serien. En del i det hela är att få se hela resan som Jorg har gjort och den karaktärsutveckling som han har haft, från första boken fram till slutet. Ska bli spännande att läsa mer av Lawrence.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar